Adwords nedir – Google Ads Nedir
ADWORDS NEDİR ? GOOGLE ADS NEDİR?
Adwords, Google’ ın reklam verenler için sunmuş olduğu “sponsor reklam” platformuna verdiği isimdir. Adwords doğru kullanıldığında yüksek geri dönüşüm oranları sağlanabilen bir online reklam aracıdır. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de bir çok firma adwords sistemini kullanarak satış rakamlarını dikkate değer oranlarda arttırabilmişlerdir. Günümüzde bir çok firma adwords sistemini halen başarıyla kullanmaktadırlar.
Adwords sistemini kullanarak Google üzerinde sponsor reklam vermek çok basit gibi görünse de aslında adwords sisteminin çok kompleks bir yapı olduğunu söyleyebiliriz. Bazı reklam verenler reklamlarını hiç yayına dahi aldıramadan adwords macerasına son verebilmektedir. Reklamlarını yayınlayan bazı firmalar paralarının hızla tükenmesi ya da kendileri ile alakasız ve gereksiz bir çok talep ve telefon trafiğine maruz kaldıkları için adwords maceralarını hayal kırıklığı ile sonlandırmaktadır. Bu tür durumlarla karşılaşılmaması için bir reklam ajansı ile çalışılması son derece faydalı olabilmektedir. “Reklam Ajansları” adwords reklamlarınızın yönetimi için sizden bir ücret talep edecektir. Fakat işini iyi yapan bir ajans, size reklam bütçenizin gereksiz trafik harcamalarını engelleyerek ve anahtar kelimelerin doğru kullanılması, sektör analizi gibi bir çok kriteri göz önüne alarak reklam kampanyanızın maliyetlerinin düşmesini sağlayabilir. Bu açıdan bakıldığında reklam ajansları geri dönüşlerinizin daha kaliteli olmasını sağlayarak aldıkları ücretin daha fazlasını size zaten kazandırmaktadır.
Google, reklam verenlerden sponsor reklam verebilmeleri için bir çok politika ve kalite standardını karşılamalarını istemektedir. Bu politika ya da kalite standartlarına uygun hareket etmeyen reklam verenlerin reklamlarını ise sitesinde yayınlamamakta, hatta bazen reklam vereni sistemden tamamen uzaklaştırarak cezalandırmaktadır. |
Adwords sponsor reklamları maliyetlendirirken kullanıcıya “BGBM(bin gösterim başı maliyet)” ve “tıklama başı maliyet” seçeneklerini sunar. Her iki maliyet yönteminde de sabit bir fiyat belirlememekte, reklam verenin site kalitesi ve reklam kalitesi gibi farklı bir çok kritere bağlı kalite standartlarını sentezleyerek her reklam verene sürekli değişen farklı maliyetler sunmaktadır. Bu sistemi kısa ve öz olarak açıklamak gerekirse bir nevi “açık arttırma” sistemi uyguladığını söyleyebilir. Ancak sistem bu açık arttırmada sadece en çok para vereni değil site ve reklam kalitesini de göz önünde bulunduran Google’ ın kendisinin belirlediği bir çok kriteri değerlendirmektedir.
Ülkemizde internet reklamcılığı sektörü hızla gelişmekte fakat firmalar reklamlarını bir uzmanın yönetmesi noktasında henüz tam bir bilinçlenme kazanmamış durumdadırlar. Avrupa ve Amerika’ da sadece sektör bazında çalışan online reklam ajanslarının olduğunu düşünürsek reklam verenler açısından ülkemizin ne kadar yolun başında olduğunu anlamamız daha kolay olacaktır. Çünkü reklam ajanslarımızın bu yönde sektörel bazda dahi uzmanlaşmaları ancak reklam verenlerden gelecek talepler doğrultusunda olabilecektir.
Sizde internette reklam vermek istiyorsanız.