Sem Nedir | İ&R İnternet Reklamcılığı Ajansı ®

Sem Nedir

Home » Sem Nedir

SEM NEDİR ?


   SEM ” Search Engine Marketing ” cümlesinin baş harflerinin alınmasıyla oluşturulan kısaltılmış bir terimdir. Türkçesi ” Arama Motoru Pazarlamacılığı “.

      Aslında “SEM” i sadece “arama motoru” pazarlamacılığı şeklinde kelime anlamıyla sınırlandırmak yerine, daha geniş anlamlar içeren bir deyim olarak değerlendirmek doğru olacaktır. Yani kısa ve öz olarak “internet reklamcılığı” demek daha yerinde olur.

      İnternet reklamlarınızı yönetecek profesyoneller, reklamlarınızın sadece arama motorlarında değil, internetteki size uygun olan bütün site ve mecralarda yayınlanmasını planlayacaktır. Eğer internet reklamları için ayırdığınız bütçe kısıtlıysa, kesinlikle bir SEM uzmanıyla çalışmanız bütçenizin daha doğru kullanılmasını sağlar.

      Türkiye’ de SEM reklamcılığın lideri, bu makaleyi yazdığım şu sıralarda tartışmasız Google ve onun kullandığı Adwords altyapısıdır. İleride neler olur bilinmez. Şu sıralar SEM anlamında etkinliği neredeyse sıfır olan BİNG, 2011 yılında Türkiye pazarına giren YANDEX , belki bir YAHOO , belki de yeni çıkacak bir arama motoru, ileride Google Adwords ve Adsense sistemine rakip olabilir. Kim bilir?

      Şahsen, Türk girişimcilerin yerel bir arama motoru projesi için büyük bir fırsata sahip olduklarını görüyorum. Tıpkı Çin’ deki pazar lideri olan BAIDU ve Rusya’ da lider olan YANDEX gibi. Neden bizim ülkemizde de Google’ a rakip olabilecek bir arama motoru olmasın ?

      SEO denildiğinde sadece arama motoru reklamcılığı şeklinde değil de “internet reklamcılığı” şeklinde anlamak daha doğru olacaksa, o halde Google Adwords, BING, YAHOO , YANDEX’ in yanı sıra FACEBOOK , MSN , ADHOOD , TWITTER , YOUTUBE  da başlıca reklam verebileceğimiz siteler arasında sayılabilir.

      Madem SEM pazarının ülkemizdeki bu günkü lideri Google ve onun Adwords sistemi, o zaman Adwords nedir ? Kısaca bu konuya değinelim.

      Google Adwords; artık malumunuz Google’ ın arama sonuçlarına reklam vermek isteyenlere sunduğu reklam platformu. Son derecede karışık ve kompleks bir yapı. Hatta Google çalışanlarının ve Adwords uzmanlarının bile çözemediği ve içinde kaybolduğunu itiraf edemedikleri bir çok kompleks özelliğe sahip bir yapı. Biz bu kompleks yapının en önemli ve başlıca özelliklerine değinmeye çalışacağız.

      Eğer Adwords kullanarak reklam verecekseniz bilmeniz gereken ilk şey “Kalite Puanı“dır. Google’ ın bu konu hakkında vermiş olduğu bilgileri incelemek isteyenler buraya tıklayabilirler. Verdiğim linkteki bilgileri tekrarlamak istemiyorum. Zaten bir çok insan Google’ nin yazdıklarını okumayacak, okusalar da tam olarak anlayamayacaklar. Çünkü Google kendi türettiği terimleri kullanarak konuyu anlatmaya çalışacak ama böyle yaparak insanların bu konuyu anlamasını ne yazık ki sağlayamayacaktır. Google size kalite puanınızı hesaplayacak bir matematiksel formül vermez. Bazılarınız Google’ ın anlatmaya çalıştığı her şeyi yapmaya çalışacak ama gerek Google’ ın itiraf edemedikleri gerekse bilemedikleriniz yüzünden “Düşük Kalite Puanı” uyarısı ile karşılaşacaksınız. Eğer reklam verenlerin çokça rağbet ettiği bir sektörde reklam verecekseniz Google sisteminin Türkiye’de ne kadar vahim bir durumda olduğunu daha iyi anlayacaksınız çünkü reklamlarınız farklı sebeplerden dolayı yayınlanmayacak. Ama her şeye rağmen kimsenin reklam vermediği ya da çok az reklam verilen kelimeler ve sektörlerde reklamlarınız genellikle problemsiz şekilde çıkacaktır. Bu tür kelimelerde ne “Düşük Kalite Puanı” gibi problemlerle ne de reklamlarınızın bir türlü yayına alınmaması gibi problemlerle pek karşılaşmazsınız. Böyle durumlarda kalite puanınız reklamlarınızın gösterilmemesine neden olmasa da öğrenmeniz gereken ikinci bir terim olan “tıklama başı maliyetinizi” arttırabilir. Yani Adwords her ne kadar açık arttırma usulüyle çalışsa da “kalite puanı” nedeniyle en çok para vereni her zaman en üst sırada konumlandırmaz. Eğer kalite puanınız rakibinizden daha düşükse onunla aynı sıralarda çıkmak için daha çok maliyete katlanmak zorunda kalabilirsiniz.

      Bu makalemde Adwords sistemine gerektiğinden fazla bile değindiğimi düşünüyorum. Velhasıl makalemin konusu Adwords değil SEM dir. Ancak Adwords e bu kadar değinmişken “Anahtar Kelime” ye değinmeden de makaleyi bitiremeyeceğim. Bu konuda söyleyebileceğim en önemli şey anahtar kelime seçerken çok dikkat etmeli ve doğru anahtar kelimeler kullanmalısınız. Seçeceğiniz anahtar kelimeler “Kalite Puanınızı” direkt olarak etkileyecektir.

Aklınıza takılan her türlü soru ve iletişim için ; 0.216 641 8859

Comments & Responses

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir